شناور ناجی 14 جان 20 مسافر را در بندر انزلی نجات داد
شناور ناجی 14 جان 20 مسافر را در بندر انزلی نجات داد

در پی بروز سانحه برای  شناور تفریحی مایا در بندر انزلی، به همت شناور امدادی ناجی 14 و قایق های جستجو و نجات، تمامی  ۲۰  مسافر این شناور نجات پیدا کردند.

به گزارش واحد روابط عمومی شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریابندر، شناور تفریحی مایا عصر روز پنجشنبه به علت شرایط بد جوی و عدم توجه کافی به هشدار مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر انزلی، دچار سانحه شد که خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای جستجو و نجات شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریابندر، تمامی مسافران این شناور تفریحی نجات پیدا کردند. شناور مذکور ساعت 15:00 روز پنجشنبه 19 آبان ماه 1400،  به مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر انزلی درخواست جداسازی خود را اعلام کرد که در پاسخ به این درخواست، مرکز اظهار داشت به دلیل شرایط نامساعد جوی (وجود باد و موج) امکان خروج از بندرگاه وجود ندارد و نهایتا می تواند تا اسکله 10 گردش انجام دهد.
با وجود هشدار صادر شده، شناور مایا با کم توجهی به این هشدار  بعد از گذشتن از اسکله 10 گرفتار موج و باد شد و با حرکت به سمت حوضچه شرقی بندر،  تور های ماهیگیری سبب از کار افتادن دو موتور این شناور گردید . در ادامه نیز شناور به دلیل وزش باد شدید و موج زیاد، به اسکله ی انتهایی حوضچه شرقی برخورد کرد .
با اعلام درخواست کمک رسانی از سوی مرکز کنترل ترافیک دریایی،  شناور ناجی 14  در کمترین زمان ممکن  خود را به شناور حادثه دیده رساند که با توجه به شرایط خاص شناور مایا و  اعلام  فرمانده این شناور پیرامون عدم امکان  تخلیه مسافران، شناور ناجی  14  با دبل کردن به شناور مذکور، این شناور را از محل حادثه  دور کرد و با کمک شناور آستارا 1 و قایق های سار، به حوضچه آرامش انتقال داد. خوشبختانه در این حادثه با واکنش به موقع فرمانده و پرسنل ناجی 14،  آسیبی به مسافران و پرسنل شناور مایا وارد نشد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست